KUNDER: Foredrag, rådgivning og udviklingsprocesser
Som en af Danmarks mest benyttede foredragsholdere for både ledere og medarbejdere er Christian Ørsted et sikkert valg og har bl.a. arbejdet for:
A.P. Møller – Mærsk A/S • DONG Energy • Novo Nordisk A/S • Danske Bank • LEGO • Grundfos • Telenor • SEB Bank • Nordea • Haldor Topsøe • FN (United Nations) • Udenrigsministeriet • Undervisningsministeriet • Miljøministeriet • Mere end 20 danske kommuner • Arbejdstilsynet • DJØF • IDA – Ingeniørforeningen i Danmark • Lederne • FOA • Dansk Socialrådgiverforening • BUPL • Finansforbundet • Gymnasieskolernes lærerforening og en lang række mindre og mellemstore virksomheder
A.P. Møller – Mærsk A/S • DONG Energy • Novo Nordisk A/S • Danske Bank • LEGO • Grundfos • Telenor • SEB Bank • Nordea • Haldor Topsøe • FN (United Nations) • Udenrigsministeriet • Undervisningsministeriet • Miljøministeriet • Mere end 20 danske kommuner • Arbejdstilsynet • DJØF • IDA – Ingeniørforeningen i Danmark • Lederne • FOA • Dansk Socialrådgiverforening • BUPL • Finansforbundet • Gymnasieskolernes lærerforening og en lang række mindre og mellemstore virksomheder
Nye indlæg
- Vi har måske overset det vigtigste om AI i arbejdslivet: Vores menneskelighed. Klumme i Berlingske Business
- Spørgsmålet om venskaber på jobbet har aldrig været vigtigere (Klumme i Berlingske)
- Quiet quitting handler ikke om uengagerede medarbejdere, men om dårlig ledelse (Klumme og interview i Berlingske)
- Vi taler hele tiden om ledelse og ledere – vi bør tale mere om gode medarbejdere
- Hvad kan 14 frøer lære os om alle de ledelsesbeslutninger, der ikke bliver til noget?
- Heartbeats podcast: Hvem bestemmer i morgen?
- Glæden ved at opdage, at man har taget fejl – Klumme i Berlingske
Christian Ørsted Udvikling & Ledelse
SOHO
Flæsketorvet 68, 1
1711 København V
Bogreception Fatale forandringer hos Arnold Busck i Købmagergade
Fotos fra receptionen af fotograf Niels Busch. Tak til alle jer der kom og alle der sendte hilsener. Det blev også dagen hvor Fatale forandringer udkom og ramte nr. 1 på Saxos bestsellerliste. Interessen har været overvældende. Så stor at andet oplag måtte sættes i trykken i tirsdags – to dage før udgivelsen!
Signeringer af Fatale forandringer i landets boghandlere
De næste uger gæster jeg landets boghandlere og signerer ‘Fatale forandringer’. Se listen her. Kender du en boghandler du gerne vil have jeg besøger, så tal med dem eller skriv til mig. Det vil glæde mig meget at komme hele landet rundt på besøg med bogen.
Vi skal ikke tilbage til normal. Normal fungerede ikke. Klumme i Berlingske
Det bliver ikke det samme, når vi kommer tilbage på arbejdet. Det bliver anderledes. Lad os bruge lejligheden til at gøre op med det, der ikke fungerede før, og som gjorde os mere sårbare over for grundvilkåret i det moderne arbejdsliv: Uforudsigeligheden. Af Christian Ørsted, ledelsesrådgiver, foredragsholder og forfatter Man kan godt længes efter det […]
Krisen kalder på to typer ledelse: Den ene vil lægge din virksomhed i graven – Klumme i Berlingske
Coronaledelse: Hurtig respons er afgørende i en krise. Men akutledelse er ikke det samme som kriseledelse. Brandslukning er nødvendig for at stoppe skaden og sikre, at situationen ikke forværres. Men akutledelse er ikke nok i den krise, vi står midt i. Mange virksomheder skal nu til at se i øjnene, at krisen ikke har en […]
Corona afslører skyggesiderne i moderne ledelsen – Klumme i Berlingske
Når en krise bryder ud, ser vi velmenende ledere og eksperter håndtere situationen på måder, der spreder og forværrer den. Det er, som om de følger et manuskript for en ønskedrøm om, at kriser går over af sig selv. Covid19-pandemien gør det tydeligt, hvor meget kvaliteten af ledelse betyder for vores verden. I Danmark kan […]
De hader fejl. Derfor fejler de stort, når det går galt. – Klumme i Berlingske
De hader fejl. Derfor fejler de stort, når det går galt. Det kan være millionsvindel med offentlige tilskudsmidler, hvidvask eller en tilsyneladende succesfuld virksomhed, hvor kunderne flygter, selv om produktet efter ledelsens mening er fantastisk. Han ligner mest af alt en dørmand eller udsmider. Finansmanden Nassim Nicolas Taleb er høj og veltrænet og stolt af […]
Når din chef suger din intelligens, energi og idéer ud af dig – Klumme i Berlingske
Hvis du har en chef, der tror, han er klogere end alle andre, og som suger saft og kraft ud af dig, har du en »formindsker« som leder. De er dræbende, men der er måder at tackle dem på. Når han træder ind i rummet, ændrer samtalen sig. Folk bliver mere stille. Det er, som […]
Tre ideer, du er nødt til at forstå fra management-verdenens svar på Oscar-uddelingen: Thinkers50 – Klumme i Berlingske Business
Thinkers 50 samler de mest indflydelsesrige ledelsestænkere i verden. I år ændrede fokus sig fra at få de ansatte til at gøre, hvad der bliver sagt, til, at vi er nødt til at blive bedre til at tænke os om. Hvert andet år samles ledelsestænkere fra hele verden til den uofficielle Oscaruddeling for de […]
Jo, der findes dumme spørgsmål: Det er dem, der medfører at ledelsen bliver de sidste der opdager det, når alting ramler – Klumme i Berlingske Business
»Er der styr på det?« Nogle ledere forstår ikke, at bekræftende spørgsmål har en nærmest magnetisk tiltrækningskraft på bekræftende svar. Og de konsekvenser, som bekræftende svar har, når vi står over for problemer, forsinkelser, uenigheder og muligheden for at rette op på ting, før de kører af sporet. For er der virkelig styr på det, […]
Hvad vil du helst have: Lønforhøjelse eller muligheden for at få din chef fyret? – Klumme i Berlingske Business
Er det den bedste løsning at fyre den dårlige chef? Hvad nu hvis en dårlig chef blot er et symptom på et meget større og dybere problem? Hvad nu hvis problemet er virksomhedskulturen og din chefs chef, som ikke gør noget? Som siger »vi kan ikke undvære ham«, »han er så dygtig« eller »han skaber […]
Bæredygtig ledelse kræver mere end mål og visioner – Klumme i Berlingske Business
Bæredygtig ledelse handler om hvordan vi skaber organisationer, der i stedet for at kapitalisere og udtømme ressourcer, opbygger dem og derfor bliver bedre til at skabe varig værdi over tid for det samfund den er en del af, sine ansatte og ejere. Vi er nødt til at tale om ikke bare »hvorfor« og »hvad« men […]
Nej, dine ansattes stress skyldes ikke høje forventninger til deres fritid – Klumme i Berlingske Business
Myten om at eksplosionen i stressramte skyldes de ansattes privatliv eller personlighed er farlig. Ikke kun for de ansatte der lider under stress men også for lederne selv og deres virksomheds resultater. Særligt to typer ledere falder igennem: Den gamle skoles uempatiske ledere og de bløde, meningsskabende moderne ledere. Nej, din opgave som leder består […]
Ud ad døren eller vinduet: Topledelse på anklagebænken for at drive medarbejdere til selvmord – Klumme i Berlingske Business
Flere end 60 medarbejdere i France Telecom deres eget liv i årene mellem 2008 og 2011 i kølvandet op omstruktureringer. Flere af dem på arbejdspladsen. I mødelokaler og kontorer. Nu begynder retsagen mod topledelsen. Hvad var deres ansvar? Hvad mange ledere ofte glemmer er, at forudsætningen for forandring er stabilitet. For at lykkes med det […]
Forsinkede, fordyrede og forfejlede: Hvorfor går kæmpeprojekter så ofte galt? – Klumme i Berlingske Business
Projekterne er store. Der loves enorme gevinster. De er vigtige. De er synlige. Og det er budgetoverskridelserne og brugernes frustration over de udeblevne gevinster også. Hvorfor sker det igen og igen? Næsten uanset hvilket område vi ser på, er listen over forsinkede, fordyrede og forfejlede kæmpeprojekter lang og overgås kun af køen ved håndvasken, der […]
To-pizza-reglen: Fordi jo flere vi samles, jo færre gode resultater kommer der ud af det – Klumme i Berlingske Business
Hvad har to pizzaer at gøre med gode beslutninger og effektive teams? Rigtigt meget, hvis man skal tro verdens rigeste mand, en tidligere jagerpilot og iværksættermiljøet i Silicon Valley. Fælles er kærligheden til to-pizza-reglen for interne møder. Jeff Bezos, stifter af Amazon og nuværende nummer et på Forbes’ liste over verdens rigeste er blandt de […]
Vandmeloneffekten. Derfor skal vi beholde KPIer, selvom deres destruktive kræfter underminerer vores virksomheder og offentlige sektor – Klumme i Berlingske Business
Klumme i Berlingske Business: Vandmeloner og det naive synspunkt der er ansvarlig for voldsom stor ødelæggelse af din virksomheds værdi. Det er en udbredt misforståelse, at vi ved at have observerbare og målbare KPIer kan tilskynde værdiskabende adfærd. Jeg møder den næsten alle de steder jeg kommer. Læs med i ugens klumme i Berlingske Business […]
Forandring eller forværring? Tre faldgruber ved effektiviseringer – Klumme i Berlingske Business
Er det en forandring eller en forværring? Forandring kan være løsningen, men det kan også være problemet. Fejlslagne forandringer kan lægge organisationen ned med tidsspilde, kaos og forringelser. Hvorfor er det så svært? Og hvad skal vi være opmærksomme på for at undgå de faldgruber, mange falder i? Ofte forsøger vi at løse problemer med forandringer. […]
Livsfarlig ledelse nu i 17. oplag – næsten 40.000 solgte eksemplarer
Har lige fået 17. oplag i hånden og kan se at den er i fantastisk selskab i lufthavnen, hvor den nu er nået andet oplag i paperback kun til rejsende, så Livsfarlig ledelse er tæt ved 40.000 solgte eksemplarer og i alt 19 oplag! Jeg kniber mig i armen over at det gør det til […]
Stress og ledelse – Podcast og interview i Mindcast med Niels Vium
Løber det også dig koldt ned ad ryggen når ledere taler om “det hele menneske”? Får du også fornemmelsen af at de i virkeligheden er i gang med enten at grænseoverskride deres medarbejderes privatliv med misforstået og uønsket “kærlighed” eller at skyde skylden for arbejdsrelateret stress over på at “der nok også er noget i […]
Undgå brok ved at lytte til den – Klumme i Berlingske Business
Et af de mest inspirerende mennesker jeg har mødt. En af Danmarks største ledelsesguruer gennem tiderne. Claus Møller gik desværre bort i begyndelsen af december i år. Hans udtryk »en klage er en gave« blev også til titlen på den internationale bestseller »A Complaint Is a Gift«. Folk gentager den brok, de ikke føler bliver […]