Hvad kan 14 frøer lære os om alle de ledelsesbeslutninger, der ikke bliver til noget?
Hvis der sidder 14 frøer på en træstamme, og tre frøer beslutter sig for at hoppe ned i vandet, hvor mange frøer er der så tilbage på træstammen? Sandsynligvis alle 14. Hvorfor? Uanset hvor mange smukke taler ledelsen holder, eller hvor mange plakater man hænger op med værdier og slogans som »Verdens bedste kundeservice«, »Borgeren i centrum« eller samtlige FNs verdensmål, er det bare ikke sikkert, det sker. Det er taknemmeligt at sætte mål og lave planer. Det vanskelige begynder, når hverdagen sætter ind, og de skal føres ud i livet. Måske har de senere års fokus på hvorfor og meningsskabelse (»why« og »purpose«) fået os til at glemme vigtigheden af det, der følger efter: Hvad og hvordan. Læs med i dagens klumme i Berlingske, som trækker på nogle af de klogeste hoveder om at få forandringer til at lykkes og mød professor Kegan, Lisa Lahey, Teresa Amabile og Steven Kramer og hvorfor myten om fornuftens stemme og inspirerende fokus på mening og rammende slogans kan godt få os til at smile, nikke og love, at vi gør noget, uden at det nødvendigvis sker.