Vandmeloneffekten. Derfor skal vi beholde KPIer, selvom deres destruktive kræfter underminerer vores virksomheder og offentlige sektor – Klumme i Berlingske Business
Klumme i Berlingske Business: Vandmeloner og det naive synspunkt der er ansvarlig for voldsom stor ødelæggelse af din virksomheds værdi. Det er en udbredt misforståelse, at vi ved at have observerbare og målbare KPIer kan tilskynde værdiskabende adfærd. Jeg møder den næsten alle de steder jeg kommer. Læs med i ugens klumme i Berlingske Business og hør om den banebrydende forskning om ægte værdiskabelse fra to INSEAD-professorer: Økonomen og eks-McKinsey-konsulenten Kevin Kaiser og revisoren S. David Young og deres skelsættende bog, The Blue Line Imperative. KPIer er fantastiske. »Der er bare et problem: KPIer virker ikke efter deres hensigt.« Vi glemmer, at det, vi måler på, ikke er det, der skaber værdi. Læs hele klummen på Berlingske Business: https://www.berlingske.dk/karriere/pas-paa-kpierne-de-kan-oedelaegge-din-virksomhed